Bir kadın doğumda öldü. Çocuğun yıkamak için tahtaya yerleştirdiklerinde midesinde yaşadığı anlaşıldı. Bu kadın gömülecek mi yoksa bekleyecek mi? Kadın şu anda çamaşır tahtasında bekliyor. Kongrede olanlar birbirlerine bakarlar. Bazı:
– Bu kadın gömülemez. Ancak, korunacak. Çocukları dünyayı beklerken doğduklarını söylediler.
bazı:
– Cenazeler beklemiyor. Beyefendimizin cenaze töreninizi mümkün olan en kısa sürede alacağını söyledi. Gözlerin hala kutsallığının Abu Hanifah’ında olduğu söylendi. Dikkatli bir dinlemeden sonra görüşünü açıkladı:
-Bu cenaze gömülmemiş ve doğmuş kişi için tutulmuyor mu?
Dinleyiciler şaşırdı.
– Ne yapalım? Başka seçenekler var mı? Evet, Hazreti İmam’a göre, gerçek seçim arkasında yatıyor:
– Bu h-a-mile kadının karnı ameliyatla açılır ve çocuk gömülmeden önce alınır ve gömülür!
Seyirci her zaman bu görüşe katılmıştır. Doktor geldi. Hamile kadının karın bölünmesi ve çocuk uygun şekilde çıkarıldı. Daha sonra gömüldü ve çocuklar halledildi.
Daha sonra ne olduğunu biliyor musun? Çocuk büyüdü, sağlıklı ve zeki bir çocuktu ve Abu Hanifa’nın bilgi ve rehberliğinden yararlandı. Abu Hanifas Fik’in gelişi için insanlar ona Abu Hanifa’nın oğlu olarak adlandırdı.
Yeni Family Catechism, Ahmed Sahin, Cihan Yayınları